Finančná
kalkulačka

Tomáš Magáč


Pracuje u nás ako servisný technik počítačov. Ovláda aktuálne programy a poradí si s akýmkoľvek problémom v oblasti opráv a používania PC techniky. Každý deň sa naučí niečo nové, lebo magický svet softvéru a hardvéru dennodenne prináša zaručene horúce novinky. Preto číta a študuje a oboznamuje sa a skúma a.... Skrátka a dobre, práca je jeho koníčkom.

Na výplatnej listine IKARA figuruje od roku 2008, ale Tomáš tento číselný údaj vníma skôr ako pristávaciu výšku svojho boeingu, než ako termín nástupu do zamestnania. Že aký boeing? Že aký jeho boeing? Vec sa má tak, že niektorí ikaráci majú autá (viac alebo menej pretekárske), hasičskú striekačku (viac alebo menej červenú), bicykel (viac alebo menej horský) no a Tomáš má boeing. Síce viac alebo menej virtuálny, ale lieta rovnako dobre ako ten skutočný. Náš kolega má totiž rád lietanie a leteckú techniku. Preto si zadovážil počítačový simulátor reálneho dopravného lietadla Microsoft Flight Simulator FSX Boeing 767.

            Od malička bol fascinovaný leteckým svetom a jeho prvé krídelká mu narástli v letecko-modelárskom krúžku. Odvtedy už pretieklo veľa vody a aj hranie sa s lietkami má omnoho rafinovanejšie podoby. Tomáš má doma miestnosť upravenú (viac alebo menej) ako cockpit dopravného lietadla. Nechýba náročná PC výbava, 2 monitory s oknami kabíny, knipel, čo vyzerá ako volant, páčky ovládania motorov, vztlakových klapiek, tablet s počasím, letový plán atď.

A tu relaxuje. Sadne si, ako kapitán slovne alebo zo záznamu privíta cestujúcich, našťuká všetky tie gombíky a tlačidlá, ručičky ciferníkov viac alebo menej naskočia na nejakú úroveň, s piskotom sa roztočia turbíny motorov a v slúchadlách sa ozve: Alfa Tango one zero five, take-off free.

Tomáš, pokojne a trpezlivo letí aj 4 hodiny. Veď vezie cestujúcich. Napríklad do Turecka. Sleduje let, prístroje, ukazovatele, hodnoty, počasie, komunikuje v angličtine s letovým dispečerom (ktorý je viac alebo menej schovaný v PC). Ten mu udáva výšku, alebo hovorí, či môže alebo nemôže pristávať. Ale stáva sa, že dispečer povolí pristátie a nejaké lietko sa do cesty pripletie aj tak je. Tým je to zaujímavé, lebo Tomáš musí vzniknutú situáciu zodpovedne riešiť.

            Svoje čaro majú aj cestujúci na palube. V Tomášovom prípade sú takisto viac alebo menej virtuálni, no má dobrých kamarátov. Počas jednej domácej oslavy si v dobrej nálade posadali za neho a sedeli tam ako cestujúci. Nabudúce to možno skúsia aj s nejakou šarmantnou stewardkou. To kapitáni vždy ocenia. 

Tomáš však nie je len letecké eso, ale aj odhodlaný cyklista. Tento rok ho inšpiroval cyklotour okolo Domaše. Je to podujatie, ktoré pripomína preteky. Zúčastniť sa môžu starí, mladí, všetci. Dôležité je dôjsť do cieľa. No a táto akcia Tomáša tak oslovila, že sa na ňu poctivo začal pripravovať. Trénoval každý deň, naháňal kilometre, nešetril bicykel. Na štart sa aj s kamarátom dostavil v plnej paráde a s prebytočným výkonom v turbínach. Nádherný štart, prvé dva kilometre doslova rezal vzduch. A tu sa prejavil výsledok náročného tréningu. Pre názornejšie vykreslenie ďalšieho Tomášovho účinkovania v tomto príbehu si treba predstaviť atmosféru známych cyklistických pretekov z filmu o účtovníkovi Ugovi Fantozzim. Po dvoch kilometroch sa Tomášovi na bicykli rozkývali pedále, uvoľnili skrutku, ktorou boli zaistené a spadli. Náš hrdina sa však nevzdal. Spolu s kamošom prešili dva kilometre pešo do najbližšej dediny a po domoch hľadali náhradnú skrutku. Aj ju našli. Bola to skrutka z detského bicykla, ktorý zobrali nejakému dieťaťu a to sa v ten deň už nemohlo bicyklovať. Získanú skrutku namontovali a pedále doťahovali každé dva kilometre. Tridsaťosem kilometrový pretek však hrdo dokončili aj s rozbitými pedálmi.

Okrem práce a lietania Tomáš aj študuje na vysokej škole sociálnu prácu. Má k nej blízko. Pomáha vidieť v tme nevidiacim a  slabozrakým v ÚNSS Prešov prostredníctvom IT technológii.  S úsmevom spomína na svojho prvého zamestnávateľa knižnicu P.O. Hviezdoslava kde vyučoval vážených seniorov k prvým krokom do sveta internetu a útrob počítača.

IKARO: Má pre teba virtuálne lietanie nejaký zvláštny význam?

Tomáš: Hlavným významom je relax v čase pohody i nepohody. Ale ak by som si mal ešte raz vybrať povolanie, určite by som bol pilotom.

Ukážka lietania na Boeingu na Youtube.





SÚKROMIE

NAKUPOVANIE

O FIRME

O NÁS

SOCIÁLNE SIETE

  • FACEBOOK IKARO
  • TWITTER IKARO
  • YOUTUBE IKARO